Zabawy nr 8

Witajcie kochani! 🙂

W tym tygodniu spędzimy czas ze zwierzakami mieszkającymi na wsi.
Na początku poznamy kurkę:
Potrzebne nam będą ilustracje lub maskotka – kurka.
Pokazujemy dziecku jak wygląda kura, opowiadamy gdzie mieszka i czym się żywi, jakie odgłosy wydaje i o tym, że dzięki niej mamy jajka!:)
Prosimy dziecko o wskazanie kury na ilustracji i użycie wyrazów dźwiękonaśladowczych – ko, ko, ko.

Możemy pobawić się w małe kurczęta. 🙂
Dzieci kucają w „jajkach” np. przykryte kocykiem – są małymi kurczaczkami.
Dzieci próbują wykluć się z jajek – próbuja rączkami zsunąć z siebie kocyk i piszczą „pi pi pi”. Otrzepują skorupki – zrzucają kocyk i machają skrzydełkami – rączki na biodra i poruszają w przód i w tył
Mogą chodzić jak koguty i wołać „kukuryku”.

Zachęcamy do posłuchania piosenki o kurce.
https://youtu.be/QPqALIknKwY

A rysunek kurki możecie wykonać bardzo prosto – odrysować swoją dłoń, a następnie pomalować i przemienić ją w kurkę.

Grafika: danonki.pl

 

A teraz pobawimy się troszkę z kaczką:

Pokazujemy dziecku ilustrację kaczki lub zabawkę (maluchy bardzo często mają kaczuszki do zabawy w kąpieli). Opowiadamy o jej wyglądzie, odgłosach które wydaje. Prosimy dziecko o odnalezienie na ilustracjach kaczki i o wypowiedzeniu wyrazu naśladowczego – „kwa, kwa, kwa”.
My bawiliśmy się tak jak widać na zdjęciu. 🙂

Następnie czytamy wiersze Włodzimierza Domeradzkiego pt. „Kaczuszki” oraz „Nocny spacer”:

Kaczuszki
Tam w kałuży
koło dróżki
myją piórka
trzy kaczuszki.
Sfrunął wietrzyk
z polnej gruszy
i kaczuszkom
piórka suszy.

Nocny spacer
Słońce chowa się
za laskiem.
Po wsi chodzą
Srebrne gwiazdki.
Na paluszkach
Idą, boso,
Śpiącym dzieciom
Bajki niosą.
Kaczka
Nasza kaczka,
kwa, kwa, kwa,
żółty puszek ma.

Zachęcamy do zaznaczenia i naśladowania kaczuszek w rytm piosenki poniżej.
https://youtu.be/lZX64po1bpY

Możemy także wykonać pracę plastyczną – solny obrazek kaczuszki. 😊

Potrzebne nam będzie: parę łyżek soli kuchennej, które wsypujemy do kubka z żółtym kawałkiem kredy lub strugamy żółtą kredkę bambino i energicznie mieszamy. Powstały pył zabarwi sól, kartka z konturem kaczki, klej.

Na obrazek kaczuszki nanosimy warstwę kleju i prosimy dziecko o posypanie żółtą solą i mamy solny obrazek.

Życzymy udanej zabawy kochane dzieci 🙂