Zabawy nr 7

Witamy Was kochane dzieci w ten piękny dzień ! 😉 Dzisiaj pobawimy się z kolorami:

Do wykonania zabawki niezbędne będą:

– Pudełko kartonowe np. po butach;
– Kredki w kolorach: żółty, zielony, czerwony, niebieski;
– Klocki w kolorach: żółty, zielony, czerwony, niebieski;

Rodzice mają za zadanie wyciąć w pokrywie pudełka cztery, okrągłe otwory. Następnie obrysowują każdy z nich innym kolorem. (Na zdjęciach otwory zostały obklejone papierem kolorowym – co również można zrobić)
Następnie dajemy dziecku klocki w ww. kolorach i prosimy, żeby powkładało je do pudełka: przez otwory o tym samym kolorze, co wkładany klocek.
Warto na początku powtarzać dziecku jakiej barwy jest klocek, który trzyma w rączce 🙂
Celem tej zabawy jest rozwój mowy, motoryki małej, koordynacji wzrokowo ruchowej a także utrwalenie znajomości kolorów. Niby prosta zabawa a tak wiele może 🙂

A teraz macie do wykonania aż 2 prace plastyczne: tęczową chmurkę oraz klauna:

Tęczowa chmurka:

Potrzebne Wam będą

– Niebieska lub ewentualnie biała kartka papieru, wata lub potargane waciki, klej, kolorowe paski wycięte z bibuły lub kolorowego papieru w różnych kolorach

Narysujcie dziecku chmurkę. Następnie niech maluch posmaruje chmurkę klejem by później wykleić ją watą lub potarganymi wacikami. Przygotowane, kolorowe paski doklejamy jeden przy drugim u dołu chmurki. Warto podczas przyklejania pasków mówić dziecku: „a teraz przyklej paseczek koloru zielonego, a wiesz co jest zielone? Trawa na łące i mała żabka też jest zielona”. Wówczas nie tylko będzie rozwijał się pod kątem motoryki małej ale także utrwali sobie znajomość koloru.
Po ukończonej pracy zawsze warto nagrodzić dziecko słowami np. brawo, świetnie Ci poszło, wiedziałam że sobie poradzisz! To bardzo ważne. 🙂

Kolorowy Klaun:)

Do jej wykonania potrzebujemy :

– kolorowy papier
– plastelinę koloru czerwonego i pomarańczowego
– klej
– nożyczki
– czarny pisak

Rodzice przygotowują elementy wycinają z papieru kolorowego kółeczka w różnych kolorach, następnie przygotowują plastelinę w kolorze czerwonym i pomarańczowym. Dzieci pod okiem rodziców nazywają kolory oraz elementy przyklejają na kartkę papieru . Dzięki takiej wspólnej pracy dziecko rozwija w sobie zdolności manualne rąk, rozwija koordynację wzrokowo-ruchową .

Życzymy wspaniałej zabawy 🙂