Zabawy nr 4

Witamy Was w ten piękny dzień! J
Dzisiaj proponujemy mały eksperyment który na pewno zaciekawi wszystkich małych łakomczuchów.

MAŁY ODKRYWCA – tęcza:

Potrzebne nam będą: talerz, cukierki skittles, gorąca woda
oraz niezawodna pomoc Was – drodzy rodzice 😉

Wykonanie:
Na talerzu układamy cukierki, tworząc okrąg. Następnie powoli wlewamy gorącą/ciepłą wodę i patrzymy jak na naszym talerzu tworzy się tęcza.

UWAGA – uważać z gorącą wodą, zachować odpowiedni dystans, tak by małe dziecko nie mogło ruszyć talerzyka.

Zachęcamy Was również do wysłuchania piosenki o tęczy która pomoże w ciekawy sposób przyswoić naukę kolorów.

https://www.youtube.com/watch?v=LzSliZdFAds

Kolejna propozycja to zabawa ucząca kolorów i figur.

Poeksperymentujemy troszkę z “Żelowym woreczkiem”:

Do zabawy potrzebny nam będzie: strunowy woreczek, żel do włosów, różne kulki i koraliki
taśma np. izolacyjna albo marker w 4 kolorach.

Na woreczku za pomocą taśmy albo pisaków robimy: kwadrat, prostokąt, koło i trójkąt. Do środka wrzucamy 16 koralików po cztery z każdego rodzaju tak, aby można było je podzielić na cztery zbiory. Woreczek wypełniony żelem najlepiej przykleić do okna, dzięki czemu zabawa będzie bardziej atrakcyjna. Nasze figury to cztery zbiory, zadaniem dziecka jest umieszczenie w każdym zbiorze 4 takich samych koralików.

Kolejne zadania można sformułować następująco:
umieścić w każdym zbiorze cztery różne od siebie koraliki.
umieść wszystkie koraliki w żółtym kwadracie.
umieść wszystkie srebrne koraliki w żółtym zbiorze.
umieść różowe koraliki w zielonym zbiorze.

Dzieci powinny patrzeć, słyszeć, wąchać, dotykać i smakować otaczający je świat. Dlatego zachęcamy do eksperymentowania. Może wspólnie będziemy się inspirować do różnych aktywności?

źródło: mojedziecikreatywnie.pl

Życzymy miłego dnia i udanego weekendu! :):)