Witamy kochani! Skoro wczoraj bawiliśmy się z kotkiem, to dzisiaj spędzimy dzień z pieskiem.
Na początku przedstawcie dziecku fotografię pieska w książeczce, być może macie maskotkę, to poproście aby dziecko jej poszukało i przyniosło do wspólnej zabawy. A jeśli macie w domu pieska to już w ogóle rewelacja!
Następnie zadajcie pytania: jakie dźwięki wydaje piesek? Gdzie mieszka i co lubi jeść?
Piosenka o piesku (dostępna pod adresem poniżej) 🙂
Kolejną propozycją na spędzenie czasu jest zabawa ruchowa pt.„Piesek” Zabawa ma na celu kształcenie koordynacji ruchu oraz ćwiczenia ortofoniczne buzi i języka (naśladowanie odgłosów pieska)
Rodzic razem z dzieckiem zamienia się w pieska, który:
– idzie na spacer (naśladujemy chód pieska oraz wydawane przez niego odgłosy: hau, hau)
– szukają tropu, węszą: (naśladują wąchanie)
– gonią i złoszczą się; (bieg na czworaka oraz warczenie: wrr, wrr)
– pija wodę: (siad klęczny, wyciąganie języka)
– idą spać; (dowolna pozycja na dywanie)
Na koniec proponujemy wykonać pracę plastyczną przedstawiającą pieska:
Do wykonania pracy będziemy potrzebować
– plastikowy talerzyk, lub wycięte koło z kartki papieru tj. na rysunku 🙂
– brązowy oraz czarny papier kolorowy
– pisak, klej i nożyczki
Rodzice przygotowują elementy: uszy, noc, łatka pieska, następnie dzieci pod okiem rodziców nazywają oraz przyklejają gotowe elementy.
Udanej zabawy 🙂