Zabawy nr 2

Witamy kochani! Skoro wczoraj bawiliśmy się z kotkiem, to dzisiaj spędzimy dzień z pieskiem.

Na początku przedstawcie dziecku fotografię pieska w książeczce, być może macie maskotkę, to poproście aby dziecko jej poszukało i przyniosło do wspólnej zabawy. A jeśli macie w domu pieska to już w ogóle rewelacja!

Następnie zadajcie pytania: jakie dźwięki wydaje piesek? Gdzie mieszka i co lubi jeść?

Piosenka o piesku (dostępna pod adresem poniżej) 🙂

 

Kolejną propozycją na spędzenie czasu jest zabawa ruchowa  pt.„Piesek” Zabawa ma na celu kształcenie koordynacji ruchu oraz ćwiczenia ortofoniczne buzi i języka (naśladowanie odgłosów pieska)

Rodzic razem z dzieckiem zamienia się w pieska, który:

– idzie na spacer (naśladujemy chód pieska oraz wydawane przez niego odgłosy: hau, hau)

– szukają tropu, węszą: (naśladują wąchanie)

– gonią i złoszczą się; (bieg na czworaka oraz warczenie: wrr, wrr)

– pija wodę: (siad klęczny, wyciąganie języka)

– idą spać; (dowolna pozycja na dywanie)

 

Na koniec proponujemy wykonać pracę plastyczną przedstawiającą pieska:

Do wykonania pracy będziemy potrzebować

– plastikowy talerzyk, lub wycięte koło z kartki papieru tj. na rysunku 🙂

– brązowy oraz czarny papier kolorowy

– pisak, klej i nożyczki

 

Rodzice przygotowują elementy: uszy, noc, łatka pieska, następnie dzieci pod okiem rodziców nazywają oraz przyklejają gotowe elementy.

Udanej zabawy 🙂